Hoe het werkt (en andere belangrijke informatie)

Het kan gebeuren: er is geen geld meer voor kleding voor jezelf of voor je kinderen. Gelukkig is er de Kledingbank Eindhoven. Hier lees je wat je kan doen om bij de Kledingbank Eindhoven kleding te komen uitzoeken. Neem daarvoor contact op met een doorverwijzer van de Kledingbank. Zij beoordelen of je recht hebt op een doorverwijzing. Alleen met een doorverwijzing kun je een afspraak maken.

Onze openingstijden en telefonische bereikbaarheid:

Dinsdag
09.00 - 12.00 uur
Woensdag
13.00 - 16.00 uur
Donderdag
09.00 - 12.00 uur
Eerste zaterdag van de maand
09.00 - 12.00 uur

Huisregels

Neem contact op met een doorverwijzer van de Kledingbank. Zij beoordelen of je recht hebt op een doorverwijzing. Met een ingevulde en ondertekende (digitale) doorverwijzing kun je bellen voor een afspraak. Het kan enkele weken duren voordat je terecht kunt om kleding uit te zoeken.

Meer lezen

Voor gezinnen met kinderen kan het enkele weken duren voordat je een afspraak hebt. Zeker aan het begin van het seizoen is het druk met het maken van afspraken. Wij doen onze uiterste best om zoveel mogelijk mensen te helpen die bellen. Het kan zijn dat u er slecht doorheen komt, maar blijf proberen! Wij maken geen afspraken via de mail.

Meer lezen

Voor alle personen die vermeld zijn op het doorverwijsformulier checken wij de naam en geboortedatum op een legitimatiebewijs. Voor de kinderen kan en mag dit ook een zorgpas zijn. Ook voldoet een foto van het legitimatiebewijs.

Voor ieder gezinslid moet je een grote boodschappentas of vuilniszak meenemen. Je tas met persoonlijke eigendommen en eventueel je jas kun je opbergen in aanwezige lockers.

Mocht je de afspraak op de dag zelf moeten afzeggen: stuur dan een mailtje naar info@kledingbank-eindhoven.nl. Voor de andere dagen kan je bellen tijdens onze openingstijden op 040-2823750 om af te zeggen en meteen een nieuwe afspraak in te plannen. Kun je ons niet direct bereiken, mail dan in ieder geval. LET OP: Het niet afzeggen van een afspraak betekent dat je een jaar lang niet mag komen uitzoeken.

Vanwege de grote drukte is het niet mogelijk om kleding te ruilen. Wanneer je twijfelt over de kledingmaat van je kind, neem dan een kledingstuk of schoenen mee die nu goed passen. Je kunt deze dan vergelijken met de uitgezochte kledingstukken.

striksel

Hoe krijg ik een doorverwijzing?

Doorverwijzers beoordelen of je recht hebt op een doorverwijzing. Neem contact op met een van onze doorverwijzers of je in aanmerking komt voor een verwijzing naar de Kledingbank.

Met een (digitale) ingevulde en ondertekende doorverwijzing kan je tijdens onze openingstijden bellen voor een afspraak. Het kan enkele weken duren voordat je terecht kunt om kleding uit te zoeken.

Verwijsbrief

Wat gebeurt er met jouw gedoneerde kleding?

01

Binnenkomst

Bij de blauwe deuren kan je de kleding afgeven. Je kunt het hele jaar door zomer- en winterkleding inleveren. Het meeste komt in zakken en dozen: honderden (!) per dagdeel. Dan begint het sorteren.

02

Sortering

Bij binnenkomst wordt er globaal gekeken of de kleding in goede staat is en voor wie het bestemd is. Vervolgens wordt er weer goed gecontroleerd wat de staat van de kleding is en wordt alles per soort opgeslagen.

03

Opslag

Boven in ons pand hebben wij de opslag: wij slaan alle kleding op per soort, per maat en per seizoen (zomer of winter).

04

Weggeven

Wij werken in 2 seizoenen: van april tot augustus geven wij zomerkleding uit. Van september t/m maart wordt er winterkleding weggegeven. Voor elk seizoen moet elke klant een nieuwe doorverwijzing hebben.

striksel

Veelgestelde vragen

Mocht je de afspraak op de dag zelf moeten afzeggen: stuur dan een mailtje naar info@kledingbank-eindhoven.nl. Voor de andere dagen kan je bellen tijdens onze openingstijden op 040-2823750 om af te zeggen en een nieuwe afspraak in te plannen. Het niet afzeggen van een afspraak betekent dat je een jaar lang niet mag komen uitzoeken.

Nee, alleen de ouders mogen kleding uitzoeken voor de kinderen. Wij merken dat de ouders sneller de kleding uitzoeken zonder dat de kinderen erbij zijn. Wanneer er wel kinderen meekomen, dan dienen die buiten te wachten.

Voor gezinnen met kinderen duurt het nu enkele weken voordat je ingepland kan worden. Het is druk met het maken van afspraken. Wij doen onze uiterste best om zoveel mogelijk mensen te helpen die bellen. Wij kunnen echter maar 1 gesprek tegelijkertijd voeren. Wij maken geen afspraken via de mail.
Voor mensen zonder kinderen is veel sneller plek.

Voor alle personen die vermeld zijn op het doorverwijsformulier willen wij de namen + geboortedatum zien op een identificatiebewijs. Dit kan en mag ook een zorgpas zijn.

Aangepaste openingstijden 6 november 2024

Kom striksel in contact met striksel ons

Dinsdag
09.00 - 12.00 uur
Woensdag
13.00 - 16.00 uur
Donderdag
09.00 - 12.00 uur
Eerste zaterdag van de maand
09.00 - 12.00 uur

"*" geeft vereiste velden aan